Twee weken geleden kregen we bezoek van een papegaai.
Hij had een probleem, hij had een schat gestolen van de Woeste Willem, maar wilde die niet terug geven.
Hij vroeg de kinderen of hij mocht blijven, maar hij wilde enkel geholpen worden door echte piraten.
En dit zagen de kinderen snel zitten.
Ze waren er van overtuigd om echte piraten te worden.
Maar hier moest heel wat gebeuren.
1. Ze maakten een piratenhoed en eigen schatkist
2. ze schilderden hun zelfportret als piraat
3. ze leerden de begrippen zinken en drijven kennen
4. werden echte piraten in de huishoek
5. bouwden een zo stevig mogelijk schip
6.ontwierpen hun eigen schatkaart.
7. leerden schatten verdelen
...
Op woensdag 25 februari lag er post in onze klas.
Een aangespoelde, vuile fles, met een brief in.
Woeste Willem had een schatkaart gevonden.
Hij wou de schat zoeken maar vond deze niet en scheurde de schatkaart in verschillende stukken.
Nu waren wij toch benieuwd om die schat te zoeken.
Bij elke opdracht die we tot een goed einde brachten, kregen we een stukje van de schatkaart.
we moesten:
1. ons verkleden als echte piraten (met hoed en stoppelbaard/snor?)
2. geblinddoekt kijken of we goed konden richten door het ooglapje op de juiste plaats te kleven.
3. proberen de vlag niet te hebben wanneer de muziek stopt.
4. de woeste zee trotseren en de bal onder een stang mikken. maar let op voor de wind!
Eindelijk mochten we op zoek gaan naar de schat. En die vonden we, in onze zandbak!
Als kers op de taart (of beter, in onze schatkist) kregen we snoepdiamanten en een echt piratendiploma!
Wat zijn we trots op onze piraten!
Ship Ahoy Piraten!
Pirategroeten,
Juf Ulrike en juf Renate
Geen opmerkingen:
Een reactie posten